söndag 2 maj 2010

Ica-droger

Det är väldigt väldigt sällan som jag är sjuk. Men det är så typiskt, när jag har ätit pencilin blir jag nästan alltid förkyld. Samma visa den här gången. Nu ligger jag här i soffan med hosta, feber och massa snorpapper... Släpade mig till ica i morse och skulle köpa lite frukost och alvedon och nässpray. När jag skulle betala frågade hon i kassan efter legitimation, jag kollade lite undrande på henne å fattade inte varför. Tydligen måste man va 18år för att få handla alvedon. När jag inte är så pigg så är jag ganska lättirriterad, så jag sa att jag är ju 22, låt mig handla, jag har väl aldrig i hela mitt liv behövt visa leg när jag har köpt alvedon förut. Men nej hon tvärvägra. Gubben bakom blev oxå irriterad å sa ironiskt "Ja det är ju HEMSKT starka droger det där" Sen sa han att han kunde köpa åt mig men jag hade inga kontanter på mig så det gick inte heller. Så det var bara att vända hem och hämta körkortet. När jag kom ut från affären höll jag på börja gråta! Minsta lilla motgång när man är sjuk kan bli världens grej! Jag fick verkligen koncentrera mig och bita ihop odentligt för att tårarna inte skulle komma.. Haha! Men jag tog mig samman och hämtade körkortet, gick tillbaka och handlade och bad om ursäkt för att jag va irriterad innan.

Så nu ska jag ta och knarka alvedon och snorta nässpray och se hur kul man kan ha på de :)

2 kommentarer:

  1. Hahahaha !! Sjukt ju !!!

    SvaraRadera
  2. Hahahahah ja jag kan verkligen förstå att du blev irriterad men visst känns det skönt ändå när man har bett om ursäkt.
    Hoppas att knarkandet av alvedon och snortandet av nässpray har gett resultat nu.
    Puss och kram
    mammsen

    SvaraRadera