tisdag 4 maj 2010

Hisstopp!

Våran hiss har stannat. Avstängd. Precis vad man önskar när man bor på fjärde våningen är superförkyld, kan bara andas med munnen och får fruktansvärt ont i bröstet av minsta lilla ansträngning. Jippie! Dessutom svämmar det över i vår tvättkorg. Jag har verkligen ingenting att ha på mig längre. (Hade samma strumpor på mig som igår och kommer nog måsta använda dom i morgon oxå) Men jag vägrar knalla fem våningar med massa tvättkassar upp och ner. Jag gick på och va upprörd över att hissen inte fungerade, jag tänkte mest på Bernad, en liten pudel som bor våningen ovanför oss, han kan ju inte gå upp och ner fem våningar varje gång han ska ut. Stackarn. Men Johan hade läst på lappen som satt på hissen och där stod det att den skulle fungera i morgon igen. MEN då fanns det självklart ingen tvättid i morgon eller på torsdag. Så nu får jag nog packa i ordning en liten tvättväska och ta med mig till jobbet i morgon och tvätta där helt enkelt!

1 kommentar:

  1. fniss... jag känner igen de där strumpanvänadet ;)

    SvaraRadera