måndag 21 mars 2011

Spanien-Ungern

9 dagars semester å jag har hunnit med Spanien, Frankrike, förbi Monaco, genom Italien och Österrike för att sen hamna i Ungern. Effektiv semester kallas de :)
Flög ner till Malaga först. Älskar informatioensskylten som sitter på stolarna i ryan airs plan. Kom ihåg att ta ur löständerna om ni behöver nödlanda!
Åkte direkt till Osuna. Crosstävling, jävla massa lera och bo på hotell :)

Sötaste Noella var med å meckade lite.


Blev några dagar att bara ta det lungt i Marbella. Mysa, kolla på film, äta våffelfrukost, läsa en tidning. Sånt som jag kallar lyx.

Var barnvakt åt Noella en kväll.
Sen va det tack och hej Spanien å hej alla andra länder i europa där man inte kan prata engelska!

Nånstans mellan Valencia och Barcelona. Jag sa klart och tydligt att jag INTE tänker köra. Jag följer med som sällskap. Men jag fick offra mej litegrann. Får be om ursäkt för mitt kroppsspråk men efter typ 10 timmar i en bil känner jag inte för att vara med på kort.


Vaknade i Frankrike nästa dag. Stannade i Nice och åt lunch. Hitta en parkering nere i hamnen där va inte de lättaste. Men vill man så går det!

Finns det wi-fi på ett café eller restaurang så är vi supersociala. Inte ett dugg!

Typ nånstans, Nice/ Cannes/ Saint tropez



In med tungan å kolla på vägen när du kör! ;)
Somnade i Italien och vaknade upp i Österrike


Väl framme i Ungern ångrade jag mig. Varför byta marbella, 20 grader å sol mot ungern 3 grader och regn?! Men dagen efter va det betydligt bättre.

Killarna tränade och jag... hm.. ja tittade på :) Helt okej!

Sista kvällen försökte jag hålla någon vaken. Vilket va omöjligt. "Jag sover inte" fick jag till svar hela tiden. Men ser han vaken ut eller? Näe.

Måndag å dags att åka hem. Mot min vilja.
Det va mycke bättre att flyga från ungern än spanien. Tog ju bara två timmar istället för fyra! Skitbra tyckte jag. Hade glömt den lilla detaljen att jag hade suttit i en bil i två dagar för att flyga två timmar kortare.



Blev ändå glad när jag kom hem. Va ju sol å varmt här oxå ju! Sen kom extrafamiljen (stina och tobbe) och hämtade mej vid tåget och bjöd på korvstroganoff och ris och sen glass till efterrätt.







I morgon väntar en kontroll från skatteverket, ta hand om en eller flera bluffakturor? permanent, betala räkningar.... Ja, välkommen hem Johanna!

5 kommentarer:

  1. LOVLEY !! <3

    (och de va alltså löständer de där, haha)

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt du har haft! Det är du värd. Välkommen hem, fast jag förstår att du hellre hade velat vara kvar :) Kram

    SvaraRadera
  3. Ja välkommen hem hjärtat!!!
    Kram

    SvaraRadera